Телефони:
0988 910 141
0988 903 392
Адреси:
гр. София, ул. Будапеща 26
Безплатна доставка при поръчка над 49.99 лв.

В защита на търговията с електронни цигари

                              

Все повече се разисква темата за търговията с електронни цигари, като в хода на това се зараждат някои спекулации или спорове. Британската асоциация за независими търговци на електронни цигари (IBVTA) реши да излезе със собствен отговор на спорните проучвания, с конкретни факти и данни.

IBVTA е асоциация, полагаща непрекъснати усилия да изгради името си на организация, на която общността може да разчита за въпроси, свързани със света на вейпинг продуктите. Миналата година през април, асоциацията организира своя успешна конференция за основни въпроси по темите с електронните цигари, като по-късно имаше и изявление, че ще се погрижи за написването на подробни и актуални документи по стандартите на търговията. От тогава, последните действия на IBVTA бяха под формата на изграждане на медийно присъствие, чрез добре аргументирани отговори на популярни погрешни схващания за електронните цигари.

В имейл съобщение до проучване, публикувано в Британския медицински журнал (British Medical Journal), намекващо, че е-цигарите са причината много от тийнейджърите във Великобритания да започнат да пушат, Ричард Хъслоп (Richard Hyslop), изпълнителен директор на IBVTA, каза следното:

„Ключовият проблем тук не е колко деца опитват вейп продукти, а колко деца решават да го правят редовно. Защо не засегнем и темата всъщност колко от децата, които са опитвали течности за електронни цигари реално после са преминали към тютюнопушене? Това, което знаем към момента е, че 97% от всички вейп ползватели са зрели хора, които са били или са пушачи.“

Ричард Хъслоп защитава позицията си като добавя:

„Няма реални доказателства, че вейпингът се възприема като преход към тютюнопушенето. Ако такива имаше, нивата на пушачите на тютюн щяха да се увеличават с популяризирането на електронните цигари. Вместо това, ние наблюдаваме точно обратното. Нивата ни на пушачи са с най-ниските си отбелязани стойности от години насам, включително и при децата. Текущият брой пушачи във Великобритания заема второ място по общ брой в целия ЕС. И това е точка, която е подкрепена дори и от авторите на това изследване.“

Проучване, подкрепящо отговора на Хъслоп, също е било включено в имейла. Той е цитирал ASH (Организация за действия относно пушенето и здравето на хората), с проучване, потвърждаващо, че в Обединеното кралство има 2,9 милиона вейпъри, от които 1,5 милиона са се отказали напълно от тютюневите изделия. ASH показва още и че децата, които употребяват електронни цигари са в много малки единици, заявявайки: „дори и да го правят, то те рядко използват никотиновите течности, които се купуват основно от бивши или настоящи пушачи.“

Тийнейджърите, които ползват е-цигари, избират основно течности, които не съдържат никотин.

Друго проучване на ASH е било насочено точно към това да открие колко от децата на възраст между 11 и 15 години са опитвали тютюн. Заключението от него е, че на цялата територия на Великобритания само 18% от децата са опитвали тютюн и цигари през 2014 година. За сравнение, тези проценти са били 42% през 2003 година за същата възрастова група.

От университета Куин Мери в Лондон са установили, че вероятността децата, които за първи път опитват тютюневи цигари да станат редовни пушачи е 50%. Същото процентно отношение обаче не е валидно за деца, които посягат към електронна цигара.

Този отговор на Ричард Хъслоп е бил изнесен по радиочестотите на Радио Уелс (Radio Wales) на 18 август 2017 година. Ден по рано, IBVTA е използвала туитър акаунта си, за да изпрати становище, направено от професор Робърт Уест (Robert West) от Лондонски университетски колеж, публикувано в Британския медицински журнал, носещо абсолютно същите твърдения:

„Изглежда крайно невероятно, употребата на електронни цигари от младите хора да е причина те да започнат да пушат, което се и доказва от спадащият ръст на пушачите в тяхната възрастова група.“

Нещо, което още веднъж си струва да се повтори е, че IBVTA няма само за цел да обяснява въпроси, свързани с вейпинга, но и да намали употребата на този род продукти. Организацията се опитва да насърчи младите хора да не използват електронни цигари, а компании, които насочват пазарните си сили към хора, които не се нуждаят от такива продукти, включително непушачи и непълнолетни, биват заклеймени.