Телефони:
0988 910 141
0988 903 392
Адреси:
гр. София, ул. Будапеща 26
Безплатна доставка при поръчка над 49.99 лв.

Как се разви вейпинга от началото си до днес? (5 ключови точки)

Какво точно да сложиш в раницата си, когато отиваш на лятна почивка може да бъде въпрос с повишена трудност. Но има друг въпрос, чийто отговор може да те предпази от глоба или дори затвор. Знаеше ли, че има страни, в които да носиш електронна цигара със себе си е забранено

Тайланд, Бразилия и Сейшели са три различни държави, в които има пълна забрана за електронни цигари. Но макар и с подобен род забрани, ръстът в продажбите на подобни устройства не намалява, а точно обратното. Разгледай следващите факти и истории, за да научиш:

  • Какъв брой хора купуват вейп продукти?
  • Какви са цифрите, които се въртят като суми в индустрията?
  • Защо хората купуват е-цигари?

Вейпингът става все по-предпочитана опция

Според последните статистики от Световната здравна организация (World Health Organization), има малко, но отчетливо намаляване в броя пушачи от 2000 година насам – в глобален мащаб това се изчислява на спадането от 1.14 милиарда души на 1.10 милиарда към днешна дата.

Стане ли дума за вейпинг обаче нещата стоят другояче. Броят потребители на електронни цигари се увеличава ежегодно. За годините между 2011 и 2016, този ръст е бил в размер на 28 милиона души – от 7 млн. през 2011 на 35 млн. през 2016г.

Евромонитор (Euromonitor) е група за маркетингови проучвания и е изчислила, че възрастните, които използват електронни цигари се очаква да достигнат до 55 милиона през 2021 година.

Приходите от вейпинг продукти се увеличават

Пазарът на електронни цигари и продукти се разширява с всеки изминал ден и с всеки нов вейпър. В глобален мащаб, към текущата дата, всички продукти за вейпъри се оценяват на близо 22.6 милиарда щатски долара (17.1 милиарда британски лири). За сравнение, само преди 5 години тази цифра се е равнявала на 4.2 милиарда долара.

В САЩ, Япония и Великобритания се усещат най-осезаемо тези приходи, тъй като там са най-големите пазари. Само в тези три държави са се направили кумулативно 16.3 милиарда щатски долара от вейпинг продукти и тютюневи изделия без дим през 2016 година.

Европейските държави, като Швеция, Италия, Норвегия и Германия, също се класират в топ 10.

Електронните цигари с обслужваеми пълнители са най-предпочитаните

Електронните цигари биват два вида – с отворени и затворени системи. Това означава, че пълнителите могат да бъдат обслужваеми или необслужваеми.

При първите, течността може да бъде ръчно допълвана от потребителя, а пълнителят да се разглобява. При вторите обаче електронните цигари използват предварително подготвени и напълнени дози, които се захващат директно за батерията на електронната цигара.

От 2011 година насам, все по-предпочитани стават обслужваемите резервоари, като се предвижда, че тази година ще се направят покупки на такива резервоари за близо 8.9 милиарда щ.д. При затворените системи, тези изчисления предвиждат по-малко от половината приходи.

Физическите магазини са предпочитани за покупка на е-цигари

Според доклад от Ърнст и Янг (Ernst & Young), повечето потребители на електронни устройства предпочитат да закупуват устройствата си на място в специализирани за целта магазини.

През 2015 година е направено проучване на навиците на потребители на електронни цигари в Германия, Полша, Франция, Великобритания, Италия, Русия и Южна Корея, в което около 35% от всички са закупили устройствата си от специални магазини. От всички 3 000 анкетирани, само 21% са заявили, че са закупили устройствата си онлайн. На база на това проучване се смята, че потребителите предпочитат да направят първата си покупка на място, срещайки се с експерти, за да изградят връзка и да научат повече за новите продукти. Срещата лице в лице помага още да се изяснят въпроси, да се дадат съвети и да се стимулира покупката.

На територията на Европа, в страната с най-голям пазар на електронни цигари – Англия -, има изградени около 2 000 физически магазина за вейпинг продукти.

Защо хората предпочитат вейпинга?

Измежду страните, които са участвали в проучването на Ърнст и Янг, най-честата причина за употребата на електронни цигари е била, че те са по-малко вредни от тютюневите изделия.

Около 49% от редовните потребители са заявили, че използват е-цигари, за да ограничат вредния си навик. Правителствената агенция Public Health England е направила доклад за вейпинга, който носи доказателства, че електронните цигари са далеч по-безвредни от обикновените цигари. Сочи още и че няма доказателства, че вейпинг продуктите окуражават младите хора да започнат да пушат.

Въпреки това, Световната здравна организация цитира няколко притеснения, свързани с вейпинга:

Ефектите от електронните цигари в дългосрочен план все още не са познати• Никотиновата субстанция в течностите е силно пристрастимо вещество. Потребителите, които сами заменят течността си в обслужваеми резервоари могат да разлеят продукта върху кожата си, което би могло да доведе до никотиново отравяне. Някои сладки вкусове на течностите действат като дразнители на дихателните пътища и биха могли да ги възпалят

Колкото и резон да носят обаче тези факти, част от тях са необосновани, а други неправилно посочени като валидни само за вейпинга. Никотинът, например, се съдържа и в тютюневите цигари, а електронните течности минават редица тестове, за да се докаже безопасността им.