Телефони:
0988 910 141
0988 903 392
Адреси:
гр. София, ул. Будапеща 26
Безплатна доставка при поръчка над 49.99 лв.

4 сериозни опасения относно продажбата на iQOS цигари в САЩ

В началото на годината, Агенцията за контрол на храните и лекарствата в САЩ беше изправена пред тежкото решение дали трябва да допусне Philip Morris на пазара. Организацията трябваше да вземе решение в идните месеци за одобрение или отхвърляне на навлизането на новия тютюнев продукт – iQOS и цигарите за устройството – на американска територия, както и дали може този продукт да се рекламира като по-малко вредна алтернатива на цигарите.

По отношение на iQOS устройствата, които нагряват тютюна, а не го изгарят, съществуват много и сериозни опасения. Този тип устройства произвеждат аерозоли, които се вдишват, с което се различават от традиционните цигари и изгарянето на тютюн. През първия месец на 2018 обаче, комитет към Агенцията отхвърли твърдението на Филип Морис, че айкос устройствата намаляват рисковете от заболявания, свързани с тютюна и са по-малко вредни от традиционните тютюневи изделия. Към момента на написване на този материал, същата Агенция трябва да прегледа кандидатурата на iQOS и да определи дали устройствата могат да се класифицират като по-малко токсични от цигарите.

Само до този момент, Philip Morris е инвестирала 3 млрд. щатски долара, за да развие iQOS и да прокара широко-мащабна маркетинг програма за потребители в други държави.

            

Предвид решението, което въпросната Агенция трябва да вземе, организацията Truth Initiative изразява 4 големи опасения, по отношение на вкарването на iQOS на пазара в Америка. Truth Initiative е организация с нестопанска цел в САЩ, която се бори със зависимостта към тютюневи изделия. Тя обобщава коментари, пуснати като запитвания към Агенцията, разглеждаща кандидатурата на iQOS като продукт, който ще се предлага на пазарите като по-безвреден, спрямо традиционните цигари.

Компанията Philip Morris не осигурява никаква информация относно плановете за маркетинг и медийни кампании за iQOS, с което всява съмнения, че може да осъществи маркетинг, който потенциално да привлича млади хора и тийнейджъри

Макар Philip Morris да дава индикации, че ще насочи iQOS само към вече съществуващи пушачи, много хора изказват притеснения, че продуктите ще се озоват в ръцете на младежта. В процеса на одобрение, от критично значение е Агенцията за контрол на храните и лекарствата да вземе предвид привлекателните визия и характеристика на продукта за младежта – фактор, който е напълно неглижиран в кандидатурата на компанията.

Всъщност, Philip Morris не е включила никаква информация, относно това как iQOS засяга младежта – като например дали младежи използват продуктите, как се възприема рекламата му от младите хора, визията му и дори възможностите – базирайки се на страни, в които айкос е вече в продажба.

iQOS може да укрепи позициите на Marlboro като марка, включително да способства за развитието на други продукти от бранда

Рекламирането на новото устройство, като част от Marlboro бранда, би могло да привлече засилен интерес към всички Marlboro продукти, включително тютюневи цигари. Проучване показва, че Marlboro е сред най-предпочитаните марки цигари сред тийнейджърите. Намерението на Philip Morris е да рекламира кутиите с цигари за айкос, наречени HeatSticks, под опеката на бранда Marlboro.

Philip Morris не взема предвид влиянието върху общественото здраве, като предлага iQOS продукти с ментолов вкус

Част от плановете на Филип Морис е да предлага изделията за iQOS с ментол – вкус, който се харесва от и привлича млади потребители, правейки цигарите по-лесни за пушене и по-трудни за спиране. Кандидатурата на компанията за пазара в САЩ не е осигурила никаква информация за това как ментоловият вариант ще повлияе на привлекателността, токсикологията или други възможни здравни ефекти от продукта.

Доказателствата не показват, че пушачите на тютюневи изделия ще преминат изцяло към iQOS, което повдига съмнения за употреба и на двата продукта.

Резултатите от проведеното изследване на компанията в САЩ показват много нисък процент пушачи, преминали изцяло от цигари към iQOS. Проучвания от други страни също показват, че само много малка част от пушачите се решават да заменят тютюневите изделия изцяло с айкос продукти. Тези резултати предполагат, че е много вероятно пушачите да използват iQOS в съчетание с тютюневите цигари, а не като заместител.

Именно поради този факт, гореспоменатата неправителствена организация препоръчва Агенцията за контрол на храните и лекарствата да изисква от Philip Morris допълнителна информация, която да покаже влиянието от маркетинг кампаниите и плановете за развитие на продукта най-вече по отношение на американската младеж, преди да предприема мерки за одобрение на продукта.